Denne blog handler om en fejl, der kan ske i forbindelse med
integrationen mellem CRM og Outlook og som egentlig ikke har noget med CRM at
gøre. Fejlen er heldigvis sjælden og du får her en hurtig guide til at løse det
selv og spare dig for frustration:
Lidt baggrundsinformation
Integrationen og samspillet mellem CRM og Outlook har mange fordele. I nogle få tilfælde kan CRM Outlook klienten dog drille og mange gange løses fejlen bare ved at genstarte. Sjældne gang vil denne genstart ikke hjælpe og hvis der sker, kan du som Microsoft kunde altid ringe til Microsoft Support og få gratis hjælp. (Din CRM partner kan også hjælpe dig med at løse fejlen, men det vil som regel medføre en faktura).
(Årsagen for fejlen er ofte ikke CRM eller Outlook, men en
komponent som styrer CRM login informationer, som hedder ”Microsoft account
sign in assistant”. Den såkaldte assistent kan i sjældne tilfælde fryse og når
det sker, vil CRM ikke kunne tilgås via Outlook, fordi autentificeringen ikke længere
er mulig).
Du vil typisk få denne fejlbesked:
3. Hvis opstart (se under kolonnen start-up type) er ikke sat til Automatisk, så dobbeltklik på servicen og vælg Automatisk i stedet for manuel. Klik start - Vælg ok
4. Hvis opstart allerede er sat til automatisk, skal du bare sikre dig at servicen er startet:
Højreklik på servicen - Vælg start.
5. Genstart din Outlook og så skulle din CRM Outlook have fået nyt liv.
Dermed er sidste mulighed at du afinstallerer assistenten
via kontrol panelet:
Gå til programmer – fjern – geninstallerer den nyeste version fra http://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=15106
Gå til programmer – fjern – geninstallerer den nyeste version fra http://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=15106
Jeg håber at ovenstående har hjulpet dig videre.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar